Följ Öresundskraft

Fel i fakturan till Öresundskrafts elhandelskunder

Pressmeddelande   •  Jan 15, 2016 08:00 CET

Den mänskliga faktorn ligger bakom ett fel i Öresundskrafts elhandelsfakturor i januari, avseende december månads förbrukning. Felet innebär att fakturan blir lite större än vad den borde vara. Öresundskraft ber om ursäkt och rättar till.

De felaktiga fakturorna har gått till privatpersoner med rörligt elpris och företagskunder med rörligt pris utan timdebitering.

- För en lägenhetskund med en årsförbrukning på 3000 KWh, handlar det om cirka 25 kronor för mycket. För en villa med en årsförbrukning på 20 000 KWh, handlar det om cirka 150 kronor för mycket, berättar Anders Sjögren, tillförordnad chef för affärsområde El- och gashandel på Öresundskraft.

- Vi kommer att justera det felaktiga beloppet genom motsvarande avdrag på fakturan i februari, avseende januari månads förbrukning.

- Det som inträffat är beklagligt. Det är helt enkelt den mänskliga faktorn som spökat. Fel elpris har legat kvar på en rad i vårt faktureringssystem utan att vi uppmärksammat det. Jag ber alla kunder om ursäkt.

Information om de felaktiga fakturorna har lagts ut på Öresundskrafts hemsida, Facebook-sida och i företagets automatiska telefonsvar.

Den som har frågor om sin faktura kan också kontakta Öresundskrafts kundservice på telefon 042-490 32 00.

Mer information:
Anders Sjögren, tf. chef Affärsområde El- och gashandel, Öresundskraft, tel. 070-000 36 05
Göran Skoglund, pressansvarig, Öresundskraft, tel. 070-418 34 35.

Öresundskrafts vision ”Energi för en bättre värld, Kraft för regionen” är mer än ord. Fyra femtedelar av fjärrvärmen vi producerar kommer från restvärme, restavfall och biobränsle. Det är klok resurshushållning. Vi tillhandahåller fordonsgas för minskade utsläpp. Vi stödjer småskalig elproduktion, driver på introduktionen av elbilar, erbjuder smarta energilösningar och investerar i lokal vindkraft. Och vi utvecklar effektivare produktion och distribution av värme och el. 365 medarbetare ser till att 260.000 kunder får el, fjärrvärme, naturgas, fjärrkyla, bredband och servicetjänster. Allt för en livskraftig Öresundsregion. http://www.oresundskraft.se.

Bifogade filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera