Följ Öresundskraft

Miljöfrågan allt viktigare när Öresundskrafts ledning möter kunder

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2011 10:00 CEST

I våras inledde Öresundskrafts koncernledning en serie personliga besök hos större kunder i Nordvästra Skåne. Kundbesöken är obligatoriska för alla i ledningen för att bättre förstå kundernas behov och önskemål. ”Otroligt lärorikt” tycker Öresundskrafts VD Anders Östlund som överraskats av det starka intresset för effektiv energianvändning.

Ett 20-tal större och mindre företag och organisationer har fått, eller kommer att få, besök av en medlem i Öresundskrafts koncernledning. Kundturnén är ett led i företagets mål att skapa fler och nöjdare kunder

-Nöjda och lojala kunder är den enda garantin för långsiktig framgång, slår Anders Östlund fast. Men när vi i våras ställde oss frågan hur mycket vi personligen vet och kan om våra kunder blev svaret ”inte tillräckligt”. Därför tog vi det här initiativet för att bättre förstå våra kunders behov, önskemål och drivkrafter.

Ledningsmedlemmarna träffar VD:ar, regionchefer och verksamhetschefer. Deltar gör även ansvarig säljare från Öresundskraft men det handlar inte om att sälja, utan att förstå hur företagen ser på energi- och leveransfrågor i ett långsiktigt perspektiv.

–Det blir många reflektioner, säger Anders Östlund som hittills har träffat tre större företag. Alla har unika behov och en del lägger mycket tid och tanke på sina energilösningar, andra mindre. Miljöaspekten i form av effektiv energianvändning är mycket starkare än vi förväntade oss. Det är uppenbart att energihushållning och smarta energilösningar nu är frågor som börjar diskuteras på högsta nivå i företagen.

Kundbesöken är tänkta att bli ett stående inslag för Öresundskrafts ledningsgrupp.

Mer information:
Anders Östlund, vd, Öresundskraft, tel. 070-418 30 80
Göran Skoglund, pressansvarig, Öresundskraft, tel. 070-418 34 35

Öresundskraft Med visionen ”Energi för en bättre värld, Kraft för regionen” har vi kaxigt höga krav på oss själva. Vårt avtryck på omvärlden ska minska - och vi har kommit en bra bit på väg. Övergången till biobränsle har minskat koldioxidutsläppen med 340 000 ton per år. Fordonsgas i stadsbussarna har förbättrat luften för Helsingborgarna och vi är en av de största påhejarna av elbilar. Vårt nya kraft-värmeverk kommer att göra fjärrvärme och el av restavfall.
Med bas i Helsingborg arbetar vi för en livskraftig Öresundsregion. 450 medarbetare ser till att 260 000 kunder får el, fjärrvärme, naturgas, fjärrkyla, bredband och servicetjänster. Mer info http://www.oresundskraft.se.

Bifogade filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.